1. USTALENIE TERMINÓW WIZYT LEKARSKICH ORAZ BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH |
1. Osobiście lub poprzez osobę trzecią – w rejestracji znajdującej się w holu głównym Kliniki: rejestracja wizyt do lekarzy specjalistów odbywa się w godzinach pracy poradni.
Rejestracja osób niepełnoletnich oraz osób dorosłych w Naszym Ośrodku przeznaczona jest dla pacjentów z terenu całej Polski. Procedury medyczne świadczone są w Klinice Kalmedica odpłatnie jako usługi komercyjne, a także w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. |
2. CO NALEŻY PRZYGOTOWAĆ W CELU REJESTRACJI? |
1. Świadczenie usług medycznych w ramach NFZ
Proszę uważnie przeczytać! Skierowanie jest niezbędne w przypadku, kiedy Pacjent zgłasza się do poradni:
Od dnia 1 stycznia 2013 został uruchomiony system weryfikacji uprawnień pacjentów do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez NFZ (e-WUŚ), powiązany z Centralnym Wykazem Ubezpieczonych (CWU). W systemie tym osoba dokonująca rejestracji pacjenta potwierdza jego prawo do świadczeń zdrowotnych w ramach ubezpieczenia – w szpitalu, przychodni, bez konieczności przedstawiania dodatkowych dokumentów.
Niedostarczenie dokumentu w wyżej wymienionych terminach może skutkować obciążeniem pacjenta kosztami udzielonego świadczenia. Wyjątkiem od zasady potwierdzania prawa do świadczeń są dzieci do 6. miesiąca życia. Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że w przypadku braku dokumentu potwierdzającego posiadane prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, pacjent chcący skorzystać z pomocy lekarskiej, może złożyć pisemne oświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, które powinno zawierać:
Złożenie oświadczenia nie zdejmuje z pacjenta obowiązku określonego w art. 50 ust. 2-3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych dotyczącego obowiązku przedstawienia dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej w związku z leczeniem szpitalnym.
Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej ustaje zazwyczaj po upływie 30 dni od dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego, na przykład:
|
3. W DNIU WIZYTY W PORADNI/PRACOWNI DIAGNOSTYCZNEJ… |
Uprzejmie informujemy o obowiązku okazania przed każdą wizytą w Poradni/Pracowni Diagnostycznej aktualnego dokumentu potwierdzającego prawo do korzystania ze świadczeń zdrowotnych finansowanych przez NFZ a także dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku pacjentów zgłaszających się do naszego Ośrodka ze skierowaniem z adnotacją PILNE:
|
4. W DNIU PRZYJĘCIA DO SZPITALA… |
Klinika Kalmedica w Kaliszu przyjmuje pacjentów w trybie hospitalizacji planowej. W dniu przyjęcia:
Prosimy o dostarczenie:
Każdy Pacjent z chwilą przyjęcia do Kliniki udziela pisemnego upoważnienia dostępu do dokumentacji medycznej osobie trzeciej, co poświadcza podpisem oraz wyraża zgodę na udzielanie informacji o stanie zdrowia innej osobie i wskazuje imiennie tę osobę. Prosimy o przygotowanie numeru telefonu do tej/tych wskazanych osób. Istnieje możliwość przekazania rzeczy wartościowych do depozytu szpitalnego. W innym przypadku Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe Pacjenta. W PRZYPADKU GDY:
Prosimy o telefoniczny kontakt celem potwierdzenia daty operacji/wyznaczenia nowego terminu najpóźniej 7 dni przed planowaną datą operacji. TELEFON KONTAKTOWY (62) 757 77 45 w godzinach 8.00-14.00 Brak informacji z Państwa strony skutkuje skreśleniem z listy osób oczekujących. |
5. PRZED PLANOWANYM ZABIEGIEM/OPERACJĄ… |
Szanowni Państwo, przed planowym zabiegiem lub operacją w Naszym Ośrodku zalecamy zapoznanie się z poniższymi wskazówkami.
|
6. PO PLANOWANYM ZABIEGU/OPERACJI… |
1. W znieczuleniu miejscowym kroplowym/nasiękowym:
2. W znieczuleniu miejscowym z sedacją anestezjologiczną:
|
7. PRZYGOTOWANIE PACJENTA DO BADAŃ LABORATORYJNYCH |
1. Pacjent powinien
2. Przed pobraniem należy unikać wisiłku fizycznego oraz w miarę możliwości ograniczyć przyjmowanie leków i preparatów witaminowych. 3. Materiał do badań laboratoryjnych najlepiej pobrać w godz. 7.00 do 10.00 Decyzja o czasie pobrania uzależniona jest od celu badania, a interpretacja wyników badania przez lekarza zlecającego powinna uwzględniać czas badania Uwagi te nie dotyczą stanów nagłych, a także przypadków kiedy zalecane jest kilkakrotne wykonanie oznaczeń w ciągu dnia np. oznaczenie glukozy u cukrzyków 4. Do pozyskiwania moczu stosuje się jednorazowe pojemniki z tworzywa sztucznego, opisanego imieniem i nazwiskiem oraz datą urodzenia lub pesel.
UWAGA
W przypadku, gdy pacjent nie został odpowiednio przygotowany do badania, labolatorium w trosce o jakość i wiarygodność wyniku może odstąpić od pobrania materiału do badania i wykonania badań
|